Lisy

La maison victor

I k heb reeds lang niks meer laten horen. Wel er is het een en het ander op mijn pad gekomen..... Op het einde van vorig jaar werd ik gevr...

dinsdag 26 november 2013

Jurkje Lili werkwijze



 
2 tot en met 10 jaar
 
Dit is echt een eenvoudig kleedje om te maken. Ik geef hier aan de beginnende naaisters een paar interessante tips.
-Zet het strijkijzer en  de strijkplank in de buurt
-Als er iets gestikt is, knip dan onmiddellijk de loshangende draadjes af
-Wees voorzichtig met het inknippen, anders doorknip je het stiksel. Een goed klein schaartje is een must.
-Maak het aangenaam en zet je lievelingspost op zacht.
-Haast je niet, doe alles kalm en voor je het weet heb je een mooi kleedje

Ik naai zelf al heel lang en vind het telkens leuk om dit kleedje te maken, het is zo klaar.

Voor dit kleedje gebruik ik het patroon Lili (coupcoup) te verkrijgen in verschillende naaiwinkels en stoffenwinkels.( Julijashop, de stoffenkamer, de soldeur enz.) en de site. Het  vintage stofje is van C.Pauli en is ecologisch

Hier zie je alle patroondelen  voorstuk- rugstuk- voering zak- zak- rug beleg- voor beleg




Hier knip ik de naadtoegifte aan de rondingen tot op 2mm van het stiksel weg.
Zo bekom je mooi rondingen bij het omdraaien



 
De zakjes moeten hier heel mooi symmetrisch staan.

 
 
Hier worden de zijnaadjes van de beleggen gestikt, de naadjes strijk je open voor je de onderkant zigzagt of surfileert.


 Het beleg breng je aan de op de buitenkant, goede kanten tegen elkaar
en nu rondom stikken
 


 
Belangrijk, vergeet de knipjes niet te geven voor je de beleggen naar binnen brengt.

 
Nu nog de knoopsgaten en inzomen, je kan ook met drukknopen werken als je nog niet goed overweg kan met knoopgaten maken
 
 
 
Klaar
 

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Kan het zijn dat het patroon LILI niet op de site coup coup staat? Ik zou het graag willen aankopen?
    Nu nog een ander vraagje ivm een patroon uit je tweede boek.
    Ik ben bezig aan het jurkje Suzanne model 1.
    Als ik het kraagje gebruik nr 7 zoals geschreven staat bij model 1 lukt het echt niet om het kraagje te bevestigen aan het kleedje. Ik ben er twee uur mee bezig geweest maar het is net of de ronding niet klopt.
    De vorm vh kraagje heeft ook een heel andere vorm dan het kraagje op het knip plan. Ik heb nu het kraagje van model 2 uitgeknipt en dat klopt wel perfect.

    Kan het zijn dat kraagje 7 niet klopt? Of ben ik mis en doe ik misschien iets verkeerd.

    Alvast bedankt voor je antwoord.

    Groetjes
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Hier nog mijn email adres: ( vorige reactie vergeten )

    ben.sarah.noah@telenet.be

    Groetjes
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen