Lisy

La maison victor

I k heb reeds lang niks meer laten horen. Wel er is het een en het ander op mijn pad gekomen..... Op het einde van vorig jaar werd ik gevr...

vrijdag 27 september 2013

Zelfgemaakte kleertjes 2

Ik heb de vraag gekregen, wat die oranje en groene en blauwe lijnen zijn op de patroonbladen.
De blauwe lijnen zijn de lijnen om het basismodel te maken.
De andere lijnen(oranje en licht-groen) zijn om variaties op die basismodellen
.

Bij het kleedje Annabel bij deel 2 vallen de groene lijnen samen met de oranje lijnen.

Niet tegenstaande het lezen en her-her-herlezen en her-her-her bekijken van de patronenbladen heb ik 2 fouten gevonden op de patroonbladen.(naar het schijnt is dit normaal dat er in elke boek ergens wel fouten zitten, maar ik was er toch wel efkens de kluts kwijt)
 Gelieve hier notitie van te nemen.


   Bij model Babette: patroonblad C patroondeel 3 (blauw) moet de lijn van de voering (futter) 1,5 cm meer naar middenrug, dus meer naar rechts opgeschoven worden.


  Bij model Marylou: Patroonblad B patoondeel 1 (rood) heb je middenvoor de insnijding voor het maken van de polo patte. De leeftijden staan hier in verkeerde volgorde. Dus hier moet het van 12 naar 2 gaan en niet van 2 naar 12.
 
Dit Weekend kijk ik ze nog even extra na in geval dat ik nog iets vind laat ik het jullie zo vlug mogelijk weten.

3 opmerkingen:

  1. het is een heerlijk boek! rokje Pauline is favoriet, ik maakte er vorige week weer twee voor mijn dames!
    http://vanjansen.blogspot.com/2014/01/over-snoepkleurtjes-in-hartje-winter/html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is een heerlijk boek! rokje Pauline is favoriet, ik maakte er vorige week weer twee voor mijn dames!
    http://vanjansen.blogspot.com/2014/01/over-snoepkleurtjes-in-hartje-winter/html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben bezig met Marilou maar de stukjes op de mouwen zijn anders in het patroon dan die op de foto ( blauw kleedje) staan. Ik vind de rechte mooier, hoe kan ik dit oplossen?

    BeantwoordenVerwijderen